Eerste week - Reisverslag uit Allahabad, India van Lisse Vliet - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Allahabad, India van Lisse Vliet - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Lisse

08 Februari 2013 | India, Allahabad

Dag allen die het de moeite waard vinden iets te lezen over mijn solo-avontuur in India,

Ik ben nu een week in India, maar heb al meer nieuwe ervaringen opgedaan dan afgelopen 2 jaar bij elkaar. Het is allemaal zo veel dat ik niet echt weet waar ik moet beginnen.. Dus ik begin denk ik maar bij het begin;

Na het emotionele afscheid van ma famille op het vliegveld, een half jaar is niet niks ten slotte, wandelde ik de douane door op weg naar mijn avontuur. Wel een beetje cru dat Pjotr de dag dat ik vertrok, als een gewonde oorlogssoldaat, landde op het zelfde vliegveld. Maargoed, veel wachten de dag van de vlucht, maar dat was ik wel enigszinds gewend na het gedoe met mijn visum. Een tussenstop gemaakt in Istanbul en vanuit daar door naar Delhi, waar ik om half 6 aankwam, in de ochtend ja. Na het gedag zeggen tegen een nederlands koppeltje, iets ouder dan ik, ging ik naar mijn taxichauffeur, die zoals wel vaker deze reis stond te wachten op Ms. Lisse van Vliet, maar agh ik zeg nu gewoon dat ik John heet, als het om korte gesprekken gaat.

Eenmaal aangekomen bij het hotel, stond mij na al het papierwerk een ijskoude douche te wachten, want nee, India is nog niet zo ontwikkeld als Nederland, er valt nogal eens stroom uit, er is niet altijd warm water en ik zal maar niet over zorgverzekeringen beginnen. Na die ijskoude douche ben ik in slaap gesukkeld en werd ik om 3u lokale tijd wakker, das half 11 NL tijd dus 4,5uur verschil, goedemiddag jetlag, waar ik nog steeds een beetje last van heb.

Wat mij het meest opvalt aan India is de georganiseerde chaos. Als je onvoorbereid naar India komt en dus niet goed weet wat de Indiase cultuur inhoudt, zul je hier ontzettend gedesorienteerd, alleen en bang zijn. Op het moment dat je een beetje doorhebt hoe het er hier aan toe gaat, zul je zien dat ondanks de chaos en de miljarden mensen, het allemaal prima functioneerd.

Ik ben bijvoorbeeld nu in Allahabad, waar Kumbh Ka Mela wordt gecelebreerd, de grootste bijeenkomst van mensen ooit op aarde wordt mij verteld. (de 10de verwachten ze +/- 35Miljoen mensen) Ik heb er gister de hele dag doorheen en overheen gelopen (grote brug voor verkeer gaat er overheen), samen met mijn 2 italiaanse vrienden van 27 die als consultants werken voor Bollywood/Tollywood filmlocaties in Italie. Het terrein is denk ik even groot als Bunnik of Houten en er lopen allemaal mannen met baarden en traditionele kleding, baba's of guru's die in de Himalaya wonen. Het heeft wel iets weg van een zomerfestival, het is hier nu ook 25graden, er zijn allemaal rituelen, gebeden en stalletjes met van alles en nog wat. Maar google het maar als je er meer over wil weten, want anders blijf ik hier over doorlullen. Wat mij het meest is bijgebleven is het pijp roken met onze Baba, waar de foto van op FB staat, een man die midden op een kruispunt midden in het kamp slaapt in een zelfgebouwd mini-hutje, een soort wiet, maar dan veel minder sterk. Iedereen deed mee en wilde met ons op de foto, want wie in India heeft er nou natuurlijk blond haar?! Ik moet bekennen dat ik een beetje ongerust werd toen er ineens een politieagent achter me stond, maar toen ik met hem op de foto ging en hem ook een trekje aanbood, was de lucht geklaard.

Wat nu pas echt tot me doordringt is hoe inmens groot India is, om naar Allahabad te komen, heb ik 15uur in de trein moeten zitten. Er werd me verteld dat ik om 5uur aan zou komen, maar het werd 6u, 7u, 8u.. en nog steeds niets meer dan pikdonkere, uitgestorven stationnetjes. De coupe waar ik in zat, zat vol met mensen die alleen Hindi spreken, een taal die ik tot op heen nog niet geheel onder de knie heb, en ik was voornamelijk aangewezen op handgebaren en universele woorden. Tot overmaat van ramp was daar ineens een soort manwijfprostitue die aan alle mannen in de coupe ging zitten op zoek naar iemand die ze kon pleasen om geld te verdienen, nadat ze verdwenen was, werd mij geruststellend gezegd; This is India ha. Maar het kwam goed, toen ik eenmaal om 22.30 aankwam, bleek Allahabad een grote stad te zijn. Ik heb die avond Abhikesh ontmoet, die me een hotel heeft gewezen en waar ik nog een hele tijd mee heb zitten kletsen, hij werkt voor een nieuwsstation. Hij gaat met een meisje trouwen waar hij van houdt, maar het wordt wel een gearangeerd huwelijk. Zijn ouders weten namelijk nog niet dat zijn meisje en hij verliefd zijn, dus met een beetje geluk weet hij het zo te sturen dat het uitpakt zoals ze willen.

Nou is mijn vehaal eigenlijk helemaal niet chronologisch verteld, maargoed nog even wat over mijn eerste paar dagen in New Delhi;

- Indian Gate en de Lotus Tempel bezocht, met een Engelse vrouw en een Turkse man.

- Kennis gemaakt met een Engelse producer/DJ van deephouse/ambient, veel gepraat over India en paar tips gekregen over waar het happening is. Heb veel van zijn muziek op mijn ipod gezet, heerlijk voor tijdens de lange treinreizen. (Naar Goa gaat 33uur duren).

- Lang gesprek gehad met een Nederlandse Hare Krishna gelovige, hij heeft me vooral gewaarschuwd voor een aantal fouten die je kan maken in India en me het heilige feest waar ik nu ben aanbevolen. Hij probeerde me ook een beetje gelovig te maken volgens mij, maar ik heb hem maar verteld dat het niet mijn cup of chai is.

- Ben in Old Delhi tegen 3 britten aangelopen, Lara, Juliette en Tom, waar ik vervolgens de hele dag mee ben opgetrokken en in hun hotel 20min buiten de stad heb gegeten. Ben vervolgens achter op de motor van de hotelbaas naar de main road gebracht om daar een taxi riksja te pakken naar mijn hotel.

Sorry jongens, er is echt te veel om te vertellen.. Ik kan nog uren en uren doorgaan met schrijven, maar ik zal jullie pas weer over een week of langer lastigvallen met mijn verhalen. Het is dat ik vandaag tijd heb, mijn trein naar Delhi gaat namelijk pas om half 10 in de avond en de italianen zijn aan het werk. Ze hebben in maart 3 bollywood films te schieten en nog een conference in Goa.

De 10de ga ik richting het zuiden, het schijnt er prachtig te zijn, maar daarover later meer!

Namaste en shokriaa voor het lezen!

  • 08 Februari 2013 - 12:10

    Maxime Tjioe:

    Watvtof Liss, have fun! xxxx

  • 08 Februari 2013 - 18:28

    Wilma En Robbert:

    Hey Lisse, fijn om te lezen dat je het heel leuk hebt...het is helemaal niet erg om het niet chronologisch te vertellen. Het leest alsof je het ons verteld. Erg fijn en boeiend je avonturen zo te volgen...liefs van ons xx

  • 08 Februari 2013 - 23:26

    Antonio:

    Zo, jij beleeft op een dag onderhand meer dan ik in een heel jaar! Het is misschien niet chronologisch maar wel een leuke sfeerimpressie.
    groeten van Antonio & Ina

  • 08 Februari 2013 - 23:42

    Margriet:

    Ontzettend leuk om te lezen!! Blijven doen hoor! Xxxmam

  • 09 Februari 2013 - 10:52

    Adriana Maarleveld:

    Halo Lisse, kleinzoon van mijn vriendin Gerrie, natuurlijk blijf ik je volgen. Je kunt goed schrijven. Veel succes en een goede tijd!!!! Groetjes Adria (moeder van Marijke)

  • 10 Februari 2013 - 08:34

    Merel&Misha:

    Hee Lizzzieee
    Leuk verhaal heel herkenbaar. Het is natuurlijk wel heel anders als je in je eentje reist dat zie je ook aan hoeveel mensen jij al hebt ontmoet. Blijf je in het zuiden? Wij zijn daar niet geweest maar wel mensen gesproken die het geweldig vonden. Veel plezier moppie!
    We love you! xxxxx M&M

  • 11 Februari 2013 - 14:09

    Froukje:

    leuk John, om te lezen over je avontuur! Goed van je om alleen te reizen! wel spannend, maar je doet het goed zo te lezen! veel plezier en geniet

  • 16 Februari 2013 - 11:45

    Paul Redeker:

    Hoi Lisse,

    Leuk om je te volgen! Zo te lezen een hele mooie ervaring.
    Ben benieuwd naar je verhalen uit het Zuiden.

    groeten uit Utrecht

  • 18 Februari 2013 - 19:52

    Inge:

    Hoi Lisse, leuk om ook n beetje jouw avonturen mee te mogen beleven. Geniet ervan en we hopen op meer.
    Inge & co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisse

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 921
Totaal aantal bezoekers 24626

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Russia a.k.a. Solo-reis 2

01 Februari 2013 - 20 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: